PRESENTACIÓ
Les sessions i activitats estan pensades per portar a terme amb alumnes
de Cicle Mitjà (3r curs de primària), en aquest curs hi ha 20 alumnes. A l'aula hi ha una pantalla
digital interactiva i l'escola disposa d'aula d'informàtica amb 22 ordinadors.
L’alumnat té coneixements previs de TIC perquè ja hi han treballat a cicle
inicial.
Les activitats estan pensades per desenvolupar l'àrea de Coneixement
del Medi Social, Natural i Cultural.
Aquesta unitat didàctica està pensada per portar a terme en 3 sessions
on en cadascuna d'elles hi haurà 1 activitat.
L’eina TIC que es pretén introduir per tal que coneguin i desenvolupin la
competència digital és un blog. Dins el blog hi ha un Issuu però a Cicle
Inicial ja hi van treballar. El blog és l’eina principal on es portaran a terme
totes les activitats.
SESSIONS
Activitat 1: Coneixem uns tipus
d'aus.
Aquesta activitat és inicial.
A partir de l’enllaç d’un blog que els apuntarem a la pissarra on hi
trobaran un Issuu els alumnes hauran de consultar la informació de les
característiques de les aus i concretament de les aus rapinyaires, aquàtiques i
comunes. Els alumnes hauran de consultar i extreure informació del tipus d'aus
que hi ha. Seleccionar la informació per elaborar en grup una fitxa on hi hagi les característiques
i la descripció d'una au rapinyaire,
comuna i aquàtica.
De manera que:
Un grup - les aus rapinyaires i fitxa d'una au rapinyaire (ex: el
falcó)
Un grup - les aus comunes i fitxa d'una au comuna (ex: el colom)
Un grup - les aus aquàtiques i fitxa d'una au aquàtica (ex: la gavina)
L'activitat es farà en dues hores al matí, per consultar la informació
i elaborar la fitxa. Encara que es pugui buscar la informació individualment,
hauran de fer la recerca en grup.
Continguts :
-
Comunicació oral i escrita de les característiques
de les aus.
- Identificació de diferents tipus d'aus: comunes,
rapinyaires i aquàtiques.
-
Utilització dels recursos de les TIC.
-
Cooperació amb els companys per assolir
un objectiu comú.
-
Utilització de vocabulari propi de la temàtica de
les aus.
-
Creativitat en la realització de les
activitats.
-
Cerca d'informació de manera cooperativa.
Competències:
-
Competència en el coneixement i la interacció amb
el món físic.
-
Tractament
de la informació i competència digital.
-
Competència
comunicativa lingüística i audiovisual.
-
Competència d'aprendre a aprendre.
-
Competència en comunicació i col·laboració.
-
Competència en investigació i manipulació de la
informació.
Activitat 2: Anem al Cim
d'Àligues.
Aquesta activitat es de consolidació.
Prèviament es consultarà el blog on hi ha informació del Cim d'Àligues:
on està situat, quin tipus d'aus hi ha,...
Hauran de fer el qüestionari que hi ha dins la web del Cim d'Àligues.
L'alumnat anirà d'excursió al Cim d'Àligues (Centre d'0bservació
d'aus rapinyaires) per tal de poder
observar en directa les aus rapinyaires, característiques, diferències,
habitat, vols, etc. L'activitat es portarà a terme amb tot el grup-classe i tot
un dia en horari escolar.
Continguts:
- Observació directa i indirecta d'aus per
identificar-ne les diferències.
- Comunicació oral de les característiques de les
aus.
- Utilització dels recursos de les TIC.
- Actitud de respecte envers el material
utilitzat, companys i professorat.
- Participació de forma activa en les
activitats que es proposen.
Competències:
-
Competència en el coneixement i la interacció amb
el món físic.
-
Tractament
de la informació i competència digital.
-
Competència comunicativa, lingüística i
audiovisual.
-
Competència en comunicació i col·laboració.
-
Competència en investigació i manipulació de la
informació.
Activitat 3: Que has après de les
aus?
Aquesta activitat és d'avaluació.
Els alumnes hauran d'entrar al blog i a la pestanya “activitat” hi
hauran de contestar les preguntes individualment.
Aquesta activitat es portarà a terme a l'aula d'informàtica on cada
alumne disposarà d'un ordinador.
Continguts:
- Valoració de les eines TIC en la realització de les
diferents activitats.
- Participació de forma activa en les activitats que
es proposen.
- Comunicació
escrita de diferents aspectes de
les aus (alimentació, habitat, trets distintius)
- Comunicar els resultats de la recerca
per escrit, utilitzar recursos TIC.
Competències:
-
Competència en el coneixement i la interacció amb
el món físic.
-
Tractament
de la informació i competència digital.
-
Competència comunicativa, lingüística i
audiovisual.
-
Competència en comunicació i col·laboració.
-
Competència en investigació i manipulació de la
informació.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada